»Ves čas se govori, da je slovenska umetnost stoletja zadaj, ampak to ni res. To samo pomeni, da ne gledamo dovolj natančno in da ne verjamemo v umetnike.«
»Mi nismo četrt stoletja za impresionisti, ampak za institucijami, ki omogočajo avtonomijo likovne umetnosti.«
»Benečani slovijo kot varčni ljudje, vendar so izdatno zapravljali, ko je šlo za lepoto njihovega mesta.«
»Jaz pa sem mnenja, da smo problem feminizma mi vsi.«
»Med umetnostnimi zgodovinarji imamo veliko razprav o razlikah in povezavah med umetnostjo in politiko...«
»Ni važen razum, moje srce mi govori, da so bili beli.«
»Odmik od vsakdanjega življenja mu je koristil, podobno kot potem odmik na Brdo pri Lukovici in še istega leta na Dunaj.«
»Nič revolucijonarstva, pristnega ali poziranega, hvala Bogu! Saj nam je dovolj že revolucionarnih koket v hlačah.«
»Nova spoznanja o na prvi pogled nepomembni in tudi ne ravno vrhunski seriji kopij segajo, zelo na široko, v številne evropske in ameriške zbirke in v opuse najpomembnejših slikarjev tistega časa.«
»Seveda je šlo tudi za prestiž tistih, ki si niso mogli privoščiti dragocenih izvirnikov, pa so s kopijami dokazovali svoje poznavanje in okus.«
»Anton Ingolič, ki je bil na Okrajnem ljudskem odboru Ptuj zadolžen za kulturo, je takoj po osvoboditvi preprosto zapečatil grajska vrata, 1. maja 1946 pa so grad že odprli za muzejske obiskovalce.«
»Vse skupaj je postalo minsko polje. Slike, za katere obstaja dvom, se še vedno predstavlja kot Goyevo delo, pa naj bo to namerno ali nenamerno. Vsi si želijo, da bi šlo za originale.«
»Težave se zavedamo že dolgo. Že dalj časa se zavedamo težav, a zdaj mora vsak zase opraviti potrebne analize. Skoraj vsak muzej, ki ima kakega Goyo, ima tudi kakega problematičnega Goyo. Raztreseni so vsepovsod. V nekaterih primerih gre zelo očitno za ponaredke poznejšega nastanka, drugod pa za dela mojstrovih pomočnikov.«
»Odgovor je jasen: Goya, tako kot večina velikih umetnikov, je imel atelje s pomočniki, kar pomeni, da so bila številna platna v tem ateljeju delo drugih rok, a v javnost so jih seveda brez izjeme pošiljali z Goyevim podpisom.«
»Če se izkaže, da je slika delo pomočnika, njena vrednost seveda strmoglavi. Slikarji v senci velikih mojstrov lahko posnemajo njihovo motiviko, slog, uporabo barve, a končni izdelek nikoli ni prežet z individualnostjo in močjo izvirnega ustvarjalca.«
»Pri premiku vsake slike, zlasti pa tako velike, kot je Nočna straža, je treba biti zelo previden in natančen.«
»V naslednjih desetih mesecih bomo dokumentirali plast za plastjo, pigment za pigmentom, nato pa na podlagi ugotovitve stanja pripravili konservatorski načrt. Šele zatem se bo začel konservatorsko-restavratorski poseg.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju